Thursday, August 31, 2006

The mystery of "Paradise Road"

We all know "Paradise Road" from movies like American Grafitti. Sadly few of us lived in US during the fifthies and sixties and raced the local roads at night. As a true enthusiast, thats something you've always wanted to do... Why not create a Paradise Road of your own? That's exactly what Oval 55 and Oval 57 did in the spring of 2005. They posted the experience on www.vw2you.com as a thread in norwegian, but the pictures says it all:


I dag hadde jeg en vellykket oppstart av den nye motorn min i benk..en hærlig følelse!
Vel vitende om at min ovals 30 hk-dager snart er talte....var det på tide med et oppgjør...Oval57 har brukt ord som sliten og slarkete om looker'n min...og har sagt at interiøret mitt stinker!Jeg på min side kan nok ha brukt ord som "kjedelig" og "gubbete" om bilen hans.....bare en måte å gjøre opp på det. Like utenfor downtown Mysen er det en lang strekke..."Paradise road"....perfekt for oppgjør av den gamle sorten...







Før start varva jeg den slitne gamle 1200'en det jeg klarte.....kunne formelig høre Ferdinand vri seg i grava.....eller var det det gamle treskeverket som var i ferd med å gå til helv...?


Akselerasjonen i det jeg slapp clutchen og spant(?) i gang var til å ta og føle på........Bugpack spaken føltes god i mot høyrehånda...og smalt som pokemon racerne i "fast and the furious" i det jeg slang motorn mellom gira....Støtfangere, Hazet kit, hengerfeste og nymonterte orgelpiper ble for mye vekt og originalbilens bane...i det jeg raskt akselererte fra den og snart bare kunne se oval57 i speilet...






Sletta var lang og ingen andre biler var i sikte....sola i ryggen og en smule medvind....Likevel, gamla har sparka bedre i fra seg før....
"it's not how you stand by your car that matters, it's how you race your car"
(Fra "The fast and the furious")


The "Paradise Road" is now the offical arena for the 6V Outlavws to set the rank among the club members... Fürsten and Knechten has already something up their sleeve for the next shake down...

No comments:

Post a Comment